Veel gestelde vragen

We willen voor de katten voldoende tijd hebben om ze de zorg, aandacht en liefde te geven die ze verdienen. Uit ervaring weten wij dat er voor meer katten meer tijd nodig is, dus hebben wij ervoor gekozen om 3-4 katten +/- 40 minuten te geven en als er 5 of meer katten zijn +/- 50 minuten de tijd te willen nemen.

Na het sluiten van de overeenkomst sturen wij een betaalverzoek voor een aanbetaling (50% van het totaalbedrag). Na betaling wordt de reservering definitief.
Voor het nog openstaande bedrag sturen wij rond de laatste dag van de reserveringsperiode nog een betaalverzoek.

Als u meer dan 7 dagen voor aanvang van de reservering annuleert, krijgt u de aanbetaling geheel terug. Wanneer u binnen 7 dagen voor aanvang van de reserveringsperiode annuleert is er geen restitutie van de aanbetaling. Wanneer uw reservering (deels) in het hoogseizoen valt, geldt een langere annuleringstijd van 28 dagen.

Wij zullen bij zorgen over de gezondheid van uw kat altijd eerst contact met u (of contactpersoon) opnemen om te bespreken wat de volgende stappen zullen zijn. Als het nodig is kunnen we met de kat naar de dierenarts. Hier zijn wel kosten aan verbonden.
Bij levensbedreigende situaties zullen wij altijd in het belang de kat handelen.

U kan eventuele klachten schriftelijk of via de mail naar ons toesturen. Graag zo snel mogelijk en in ieder geval binnen een week. Wij zullen proberen om dit gezamenlijk zo goed mogelijk op te lossen.

De data zijn voor u vrijgehouden, waardoor er geen andere reservering mogelijk is. Om deze reden maken we geen herberekening van het afgesproken bedrag, wanneer u besluit de oppasperiode in te korten. Dus nee, dit is niet mogelijk.

Neem in dat geval contact met ons op, dan kijken we naar de mogelijkheden.

Enkele dagen voordat de reserveringsperiode start neemt één van ons contact met u op om een afspraak te maken om de sleutel op te komen halen. Na het laatste bezoek doen wij de sleutel door de brievenbus, tenzij we hierover andere afspraken hebben gemaakt tijdens de kennismaking.

Neem in dat geval contact met ons op, dan kijken we naar de mogelijkheden. Buiten ons werkgebied komen er wel altijd extra reiskosten bij.

Nee, we proberen een vaste ritme aan te houden, maar dit kunnen we niet garanderen.

Nee, hiervoor zijn we (nog) niet bevoegd.

Nee, helaas, de verzorging van andere dieren is een extra service naast de kattenverzorging.

Ja dat kan. Hierover kunnen we afspraken maken. We kunnen echter niet aansprakelijk zijn voor de vermissing van de kat, wanneer deze volgens de afspraken naar buiten is gegaan.

Wij willen het beste voor het welzijn van de kat(ten). Wij zijn van mening dat als we minder dan 1x per 2 dagen komen, dit ten koste gaat van het mentale en fysieke welzijn. De kattenbakken vervuilen teveel, de kat kan te lang zonder eten of drinken komen te zitten en we vinden dat iedere kat eigenlijk op z'n minst een half uurtje per dag aandacht verdient. Wanneer u naast onze bezoeken ook een andere regeling treft, zoals een buurvrouw of familielid dat langskomt, dan is minder bezoeken bespreekbaar.

We proberen zoveel mogelijk 1 oppas te koppelen aan 1 adres. Maar dit is voor ons vanuit praktisch oogpunt niet altijd haalbaar.

Ja, maar alleen als het echt nodig is. Omdat dit ons extra tijd kost en we dit niet van het bezoek aan de oppaskat(ten) willen laten afgaan, vragen we hiervoor een vergoeding van € 15,-.

In deze periodes is het erg druk. Door alleen de standaard tijden te hanteren kunnen wij zoveel mogelijk mensen en katten de gelegenheid geven om op vakantie te gaan.

Wanneer één van ons ziek wordt zal de ander de oppasbezoeken overnemen. We hebben zelfs iemand achter de hand wiens hulp we kunnen inschakelen als het echt niet anders kan. Dit is een betrouwbare partij. Mocht dit nodig zijn, dan stellen we je hiervan op de hoogte. Het kan betekenen dat de bezoeken wat korter zullen zijn dan vastgelegd in het contract.

Voor de hoogseizoensperioden wordt er een systeem gehanteerd, waarbij aanvragen van vaste klanten verzameld worden tot enkele maanden voor aanvang. Hierna wordt er een planning gemaakt op basis van de aanvragen en worden de opdrachtgevers ingelicht over de mogelijkheden. Nieuwe klanten krijgen pas later gelegenheid om een aanvraag in het hoogseizoen te plaatsen.